Motnje avtističnega spektra | razumevanje, metode in strategije dela z otroki
-
Predvideno število ur izvajanja programa
2 x 4 pedagoške ure ali 1 x 8 pedagoških ur.
-
Število udeležencev v programu
30 (lahko manj ali več).
-
Ciljna skupina
Starši, vzgojitelji, učitelji in drugi pedagoški delavci, ki se pri svojem delu srečujejo z otroki z motnjami avtističnega spektra (MAS).
-
Pogoji za udeležbo/vključitev
Jih ni.
-
Cilji programa
- Pridobiti razumevanje, kako otroci z MAS razmišljajo, kako razumejo svet okrog njih in kako to vpliva na njihovo vsakodnevno funkcioniranje.
- Doživeti težave, s katerimi se soočajo posamezniki z MAS na lastni koži preko različnih aktivnosti.
- Spoznati uspešne metode in strategije dela z otroki z MAS doma, v vrtcu in osnovi šoli.
-
Tematska izhodišča
- Prepoznavanje otrok z MAS.
- Razumevanje MAS – kako MAS vpliva na posameznikovo razmišljanje in funkcioniranje.
- Metode in strategije dela z otroki z MAS v okviru pedagoškega procesa.
-
Namen programa
Podrobneje spoznati motnje avtističnega spektra, strategije in metode, ki so v veliko pomoč otroku pri učenju in vsakodnevnem funkcioniranju.
-
Zakaj se udeležiti?
V okviru predavanja bodo slušatelji izvedeli več o razmišljanju in funkcioniranju oseb z MAS ter spoznali načine podpore otroku z MAS pri učenju. Dobili bodo konkretne napotke, ki jih bodo lahko takoj uporabili pri svojem delu.
Osnovno področje predavanja je izboljšanje skrbi za otroke z motnjami avtističnega spektra. Predavanje se nanaša na otroke z MAS.
1. del
- Prepoznavanje otrok z MAS.
- Razumevanje MAS – kako MAS vpliva na posameznikovo razmišljanje in funkcioniranje.
2. del
- Osnovna podpora osebi z MAS v okviru pedagoškega procesa (prilagajanje komunikacije, vizualna podpora, uvajanje strukture …) – strategije pri učenju.
Predavanje je podprto z videoposnetki in konkretnim materialom.
V zaključnem delu predavanja bodo slušatelji s pomočjo samoocenitvene lestvice ocenili svoje znanje o avtizmu in potrebni podpori ter se aktivno načrtovali potrebne spremembe pri delu z otroki z MAS. Namen te aktivnosti je usmeritev k razmišljanju o tem, kako otrok z MAS funkcionira znotraj pedagoškega procesa ter kakšno podporo potrebuje; na primer, kako jasneje podati informacije ali kako senzorne težave posameznika z MAS lahko vplivajo na izvedbo določene aktivnosti; kako omejiti anksioznosti ipd.