V soboto, 20. 10. 2018, smo v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije in z izvajalko Kajo Kotnik, m. i. a., arhitektko, v prostorih Gimnazije Ravne na Koroškem izpeljali prvo brezplačno delavnico za osnovnošolce v sklopu programa Igriva arhitektura. To je aktivni program vzgoje in izobraževanja otrok in mladine o prostoru, arhitekturi in oblikovanju na področju vse Slovenije, ki se letos prvič odvija tudi na Koroškem.
Prve delavnice z naslovom Gradimo lesene stolpnice se je udeležilo 14 otrok iz različnih koroških občin, ki so z nami preživeli 2 šolski uri. Otroci so najprej spoznali in pridobili védenje, kako se stolpnice sploh gradijo in kaj je pri njihovi gradnji pomembno ter se seznanili z najznačilnejšimi stolpnicami po svetu in v Sloveniji. Otroci so se bili pri teoretičnem uvodu s strani izvajalke spodbujeni z najrazličnejšimi vprašanji, s katerimi so okrepili svoje znanje o opazovanju prostora okoli njih.
V praktičnem delu delavnice so se najprej vsak posamezno lotili gradnje lesene stolpnice iz lesenih ploščic, pri čemer jih je vodila misel, da mora biti stavba trdno zgrajena, da bo obstala in se ne bo porušila, oziroma so ob tem spoznavali, kaj vse vpliva na trdnost visokih stavb. Pri delu je bilo čutiti tekmovalni duh, saj jim je bilo obljubljeno, da bo najvišja na koncu tudi nagrajena. Vsak otrok je moral na koncu svojo zgradbo vsem prisotnim opisati in razložiti. S tem so krepili tudi svoje govorno izražanje in razvijali domišljijo.
V drugem delu delavnice so se otroci razdelili v dve večji skupini in nato s skupnimi močmi skupaj zgradili leseno stolpnico. Pri tem so se naučili, kako pomembna je dobra organizacija, komunikacija in sodelovanje, saj je vsaka nepremišljena poteza hitro porušila že zgrajeno stolpnico. Starejši so svetovali mlajšim, slednji pa so starejšim natrosili kopico novih zamisli, ki so se jim med sestavljanjem porodila – na primer, da je potrebno do zgrajene stolpnice narediti tudi cesto. Vsaka skupina je svojo zgrajeno stolpnico predstavila – ne samo arhitekturno, temveč so morali pri tem tudi povedati, kako do njej pridemo, kje se nahaja, kaj se skriva v njej znotraj sten, kako se po njej premikamo, čemu je namenjena ipd. Pripovedi so bile sila nenavadne in izkazalo se je, da otroška domišljija res ne pozna meja.
Otroci so bili nad delavnico navdušeni in so domov odšli z novimi znanji, ki so jih lahko preizkusili tudi v praksi. Niso pridobili le znanja o prostoru in arhitekturi stolpnic, temveč so pri delu razvijali individualne in komunikacijske spretnosti ter spretnosti za reševanje problemov, okrepili pa so tudi svoje veselje do raziskovanja.
Mnenji udeležencev: